Aftellen! - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Nick en Suzan - WaarBenJij.nu Aftellen! - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Nick en Suzan - WaarBenJij.nu

Aftellen!

Door: Suzan

Blijf op de hoogte en volg Nick en Suzan

16 Januari 2015 | Nederland, 's-Hertogenbosch

Hallo allemaal,

Nog maar liefst 18 nachtjes slapen en dan vertrekken wij voor 5,5 maand naar de andere kant van de wereld oftewel Zuidoost-Azië. We zijn de laatste voorbereidingen aan het treffen. We hebben bijna alle spullen die we denken nodig te hebben, de inentingen zitten erin, de malariatabletten zijn opgehaald en onze backpack ’s staan klaar om ingepakt te worden. In Zuidoost-Azië gaan wij door middel van backpacken de landen Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja, Myanmar, Maleisië en Indonesië ontdekken. We vliegen dinsdag 3 februari om 17.30 vanaf Schiphol en landen woensdag 4 februari om 10.00 in Bangkok. Dan zijn we 9000 km van ons kleine kikkerlandje vandaan. Wanneer je een beetje gaat rekenen lijkt het nu of we bijna 16 uur moeten vliegen. Gelukkig is dit maar 10 uur. Dit komt doordat er 6 uur verschil zit tussen Nederland en Thailand. Hierdoor hebben wij wel een kort nachtje omdat het bij aankomst in Bangkok voor ons gevoel 04.00 in de ochtend is. Maar slapen is voor apen en met alle mooie eerste indrukken die gaan komen zullen we deze dag makkelijk doorkomen.

Gelukkig ben ik met mijn verjaardag erg verwend en heeft Nick voor de eerste 3 nachten in Bangkok een super luxe 5 sterrenhotel geboekt genaamd Urbana Langsuan. En dan ook nog eens een suite! Een hotelkamer (65 m²) met een eigen gescheiden woonkamer en keuken. Daarnaast heeft het hotel een zwembad op het dak waarmee je uitkijkt over Bangkok. Het lijkt ons geweldig om een keer zo’n luxe mee te maken. Dus bijkomen van een mogelijke jetlag gaat helemaal goed komen.

Echter, hierna zullen we toch wat meer back to basic gaan en alle gezellige leuke guesthouses afgaan. Naast onze 3 nachten in Bangkok staat er nog niets vast. Dus deze guesthouses zullen we per plaats die we bezoeken zelf gaan zoeken. En het heerlijke van backpacken is dat we zelf kunnen bepalen waar we naar toe gaan en hoelang we blijven. Het lijkt ons geweldig om de cultuur en waarden en normen van de mensen in Zuidoost-Azië te ontdekken. Daarnaast niet te vergeten alle mooie natuur en bezienswaardigheden die Zuidoost-Azië te bieden heeft.

We zullen proberen ons reisdagboek zo goed mogelijk bij te houden zodat we jullie mee kunnen nemen in ons avontuur.

Liefs,
Nick en Suzan

  • 16 Januari 2015 - 16:02

    Wendy Bertrams:

    Hoi Nick en Suzan,

    heel veel plezier tijdens jullie reis. Aangezien ik dol ben op Zuidoost -Azië, reisverslagen en natuurlijk Nick, zal ik jullie blijven volgen!

    Geniet ervan!

    Groetjes Wendy

  • 16 Januari 2015 - 16:47

    Aimy:

    Waaah wat spannend is het toch!! Ik ben zoo benieuwd naar jullie verslagen! Vooral om veel dingen te herkennen en dus extra jaloers te worden! Geniet nog lekker van de voorbereidingen! Ik ga jullie sowieso volgen!
    X

  • 17 Januari 2015 - 01:17

    Pappa:

    Hey Luitjes,

    Ik ga jullie natuurlijk volgen en wens jullie ontzettend veel plezier aan de andere kant van de wereld en we gaan elkaar zien ergens op een onbewoond eiland. Je hebt wel hele mooie slippers gekocht, haha!
    Dikke X

  • 17 Januari 2015 - 12:30

    Silvia Schoofs:

    lieve Nick en Suzan, heel veel plezier op jullie grote avontuur....ik blijf jullie zeker volgen...
    Het is toch fantastisch om dit te mogen mee maken...
    Het komt nu steeds dichterbij...
    Maak er een onvergetelijke reis van samen...
    Dikke

  • 18 Januari 2015 - 00:01

    Mama:

    Spannend nu het zo dichtbij komt. Een hele uitdaging en ik ben er trots op dat jullie dit avontuur aangaan. Natuurlijk ga ik jullie helemaal volgen en gelukkig zien we elkaar in mei zodat we ook nog een klein weekje samen mogen genieten en jullie verhalen kunnen horen. Nu nog wat afscheidsfeestjes en dan is het snel 3 februari en mogen we jullie wegbrengen naar Schiphol. Zal moeilijk zijn maar na alle goede voorbereidingen die jullie gedaan hebben heb ik er alle vertrouwen in dat jullie een mooie onvergetelijke reis gaan maken.

  • 21 Januari 2015 - 08:09

    Michelle Don:

    Super vet!! Alvast heel veel plezier rn mooi dat jullie dit samen kunmem doen!

  • 24 Januari 2015 - 22:13

    Jeroen:

    Heel veel plezier samen! We gaan jullie zeker volgen via het blog.
    Geniet ervan, maak er een mooie reis van.

    Groetjes,
    Jeroen en Melanie

  • 26 Januari 2015 - 11:32

    André:

    Veel plezier samen en geniet van jullie reis.
    Ik zal jullie reisdagboek zeker volgen.
    Dus wel bijhouden hè !!!

    Fijne vakantie Nick & Suzan

  • 30 Januari 2015 - 22:19

    Britt:

    Hee lieve Suzan en natuurlijk Nick
    Heel veel plezier in Azië ik ga jullie natuurlijk heel erg missen
    Maar ik wens jullie veel plezier
    Ik zie jullie wel weer over 5 maandjes
    Doeii

    Veel liefs Britt

  • 02 Februari 2015 - 14:48

    Miriam:

    Ha backpackers!

    Het aftellen is begonnen...geweldig voor jullie. Geniet nog een paar uurtjes van de kou en sneeuw want straks denk je hier met plezier aan terug als je staat te puffen in 30/40 graden hitte. Beleef die prachtige landen, cultuurschatten, lieve mensen en het heerlijke eten elke keer als een cadeautje zodat je straks een rugzak vol ervaringen mee terug kunt brengen. Kom maar op met jullie avonturen :-)

    Enjoy!

    Ramon & Miriam

  • 02 Februari 2015 - 16:13

    Christien:

    Lieve Nick en Suzan!
    Het is nu de vooravond voor jullie vertrek. Ik wip straks nog even binnen om gedag te zeggen.
    Heel spannend voor jullie, deze avontuurlijke reis, maar ook voor degenen die jullie volgen.
    Laat je schrijftalent onderweg maar weer los Suzan, want je kunt prachtig beeldend schrijven!
    Ik wens jullie een prachtige reis! Zorg goed voor elkaar!
    Liefs, Christien

  • 03 Februari 2015 - 15:00

    Puck:

    Ik heb kriebels in mijn buik voor jullie. Echt supergaaf! Geniet ervan en ik kijk uit naar jullie updates. x en heel veel liefde

  • 04 Februari 2015 - 13:03

    Ellie:

    Hoi Nick en Suzan
    Gisteren jullie weggebracht naar schiphol, viel niet mee. Gelukkig is jullie vlucht goed verlopen.
    Inmiddels zitten jullie al in het hotel in Bangkok. De eerst foto's zien er goed uit.
    Dat zwembad wil ik ook wel.
    Veel plezier stuur maar veel mooie plaatjes en geniet.
    Groetjes mama xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick en Suzan

Actief sinds 15 Jan. 2015
Verslag gelezen: 832
Totaal aantal bezoekers 25814

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 15 Juli 2015

Backpacken in Zuidoost-Azië

Landen bezocht: