Bangkok, Koh Samui, Koh Tao, Phuket en Koh Phi Phi - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Nick en Suzan - WaarBenJij.nu Bangkok, Koh Samui, Koh Tao, Phuket en Koh Phi Phi - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Nick en Suzan - WaarBenJij.nu

Bangkok, Koh Samui, Koh Tao, Phuket en Koh Phi Phi

Door: Suzan

Blijf op de hoogte en volg Nick en Suzan

03 Juni 2015 | Thailand, Phuket

Sawadee allemaal,

Khop khoen kha voor jullie lieve en leuke reacties. We blijven het leuk vinden om ze te lezen.

We zijn weer terug in het vertrouwde Thailand. Thailand waar we ons, van alle landen die we bezocht hebben, het meest thuis voelen. Waar we weten hoe alles werkt, makkelijk onze weg kunnen vinden en waar alles het makkelijkste in omgang is. We moesten dan ook even slikken toen we Thailand dit keer echt gingen verlaten. Thailand is steeds een soort van thuisbasis geweest tijdens het reizen. Toen we de laatste dag beseften dat we nu echt afscheid moesten nemen vonden we dit wel een beetje moeilijk en raar. De vriendelijke mensen, de seven-elevens, het betalen met Thaise Bath, het openbaar vervoer en nog zoveel meer wat we ons eigen hadden gemaakt in Thailand. Nu leerden we dit natuurlijk in alle andere landen ook snel maar om steeds weer terug te komen naar iets wat je kent was fijn.

Zaterdag 16 mei hadden we rond 09.30 uur een taxi genomen naar het vliegveld van Mandalay. Hier aangekomen moesten we wachten voordat we mochten inchecken. Tijdens het inchecken ging alles met de hand. De tickets waren al uitgeprint en onze bagage moest naar een lopende band gebracht worden. We vlogen rond 12.45 uur richting Bangkok waar we rond 14.45 uur aankwamen. We hadden meteen een taxi genomen naar ons hotel. Nick had een hotel geboekt dicht bij het vliegveld doordat we morgen al vroeg verder gingen richting Koh Samui. Onze hotelkamer was super mooi. We hadden in de avond met Mandy afgesproken die we in Kanchanaburi ( in de eerste week van onze reis) hadden leren kennen. Voordat we gingen wilde Nick zijn haren laten knippen doordat dit al 2 maanden niet was gebeurd. Bij de kapper kwamen we erachter dat we vergeten waren onze klok een half uur vooruit te zetten i.v.m. het tijdverschil van Myanmar. Dit hield in dat we om 20.00 uur hadden afgesproken en Nick pas 20.10 uur klaar was bij de kapper. We hadden Mandy gesmst dat we wat later waren en snel een taxi genomen richting het centrum. Onze taxi leek te begrijpen dat we haast hadden en probeerde er daardoor zo snel mogelijk te komen. We waren samen met Mandy sushi gaan eten. Dit weer bij de tent waar je van een lopende band eten kan pakken en in een eigen soeppan kan bereiden. Het was leuk om weer even bij te kletsen. Na het eten waren we nog naar de buurt gegaan waar veel sekstoerisme voorkwam. Hier hadden we een drankje gedaan en gekeken naar alle vieze mannetjes die hier op zoek gaan naar jonge vrouwen. We waren later thuis dan gepland en moesten alweer om 05.00 uur eruit omdat de taxi er rond 05.15 uur zou zijn.

Zondag 17 mei waren Nick en ik bekaf na een kort nachtje slapen. De taxi was netjes op tijd en we kwamen rond 05.30 uur aan op het vliegveld. We konden meteen inchecken en vlogen rond 07.00 uur richting Surat Thani. Hier kwamen we rond 08.15 uur aan. We zouden met een bus naar de pier gaan en met een ferry richting Koh Samui. Dit was een pakket van Air Asia. De bus vertrok eerder dan verwacht waardoor we ook eerder aankwamen bij de pier. We konden nog net een ferry eerder pakken waardoor we een uur eerder bij mijn ouders aan zouden komen. Dit was leuk want nu konden we ze verrassen. Ik had erg veel zin om mijn ouders te zien. Daarnaast ook om even bij te komen, te relaxen en niet te hoeven verplaatsen. Nadat we 1,5 uur op de ferry zaten kwamen we aan op Koh Samui. Heerlijk mooie stranden met palmbomen. Wat was dat een lekker gevoel om te zien. We hadden een soort van shuttle busje genomen die iedereen leek af te zetten voor een vaste prijs. Er waren geen taxi’s. Liet dit nou een slome langzame irritante chauffeur zijn. In mijn reis door heel Azië ben ik super geduldig geweest en kon ik me er niet druk om maken als iets lang duurde. Nu wilde ik gewoon graag zo snel mogelijk naar mijn ouders, was ik het wachten zat en kon niets me meer te snel gaan. Ik zat me samen met Nick dan ook echt op te vreten toen hij zijn busje langzaam langs de weg stopte om wat groenten te gaan kopen. Het had niet veel gescheeld en we hadden ruzie gekregen met deze dikke slak. Ondanks dat we door deze dikke slak veel tijd verloren waren, waren we toch nog iets eerder. Bij aankomst wilde ik eigenlijk niet eens inchecken en meteen naar mijn ouders toe lopen. Na mijn paspoort te hebben gegeven en een paar keer uitgelegd te hebben dat ik mijn ouders eerst wilden zien waren we naar het strand toe gelopen waar ze lagen. Het was fijn om ze een dikke knuffel te kunnen geven en ze weer te zien. We hadden onze spullen neergezet en meteen goed bijgepraat. Het resort was prachtig en we hadden echt een super luxe mooie grote kamer met een uitzicht op de zee. Wat heerlijk om hier 5 dagen te mogen bijkomen en wat een luxe. We waren lekker aan het zwembad gaan liggen wat prachtig was. Het zwembad leek net in de zee uit te komen. Hierdoor kon je tijdens het zwemmen of wanneer je op de rand hing uitkijken over het strand en de zee wat omringt was met palmbomen. Het was er echt super mooi. Ook was het echt super rustig op het resort waardoor we eigenlijk bijna continu de enigste waren aan het zwembad en het strand. Er vlogen af en toe vliegtuigen over ons heen doordat het vliegveld dicht bij ons in de buurt zat. Dit was gaaf om te zien. In de avond waren we bij een lokaal restaurantje wat gaan eten.

Maandag 18 mei na heerlijk geslapen te hebben waren we rond 09.00 uur gaan ontbijten. Dit ontbijtje was super lekker en uitgebreid. Vervolgens waren we lekker de hele dag gaan relaxen aan het zwembad en het strand. In de avond waren we naar het centrum van Chaweng gegaan. Dit leek meer op een verwesterde toeristische badplaats. Nick en ik moesten hier een klein beetje aan wennen doordat we dit niet meer gewend waren. We vroegen ons meteen af hoe erg we dit wel niet gaan vinden als we weer thuis zijn. We waren uit eten geweest bij een Italiaan waar we allemaal een lekkere pizza op hadden.

Dinsdag 19 mei hadden we een boottrip geboekt richting Koh Tao en Koh Nang Yuan. We zaten voorin op een speedboot. Dit was echt super gaaf. De omgeving was echt prachtig. Overal groene eilanden om je heen. Aangekomen bij Koh Tao gingen we snorkelen. Eenmaal in het water was dit het meest heldere water waar ik ooit in gesnorkeld heb. We hadden een onderwatercamera geleend voor een dag waar we wat foto’s mee konden maken. We snorkelden langs het koraal waar we de meest bijzondere vissen zagen. Ook waren sommige vissen helemaal niet schuw en voordat je het wist zat je midden tussen een school vissen. Dit waren vooral platte visjes met blauwe en zwarte strepen. Je kon zonder het meteen in de gaten te hebben in 1x omringt zijn met deze visjes. En ze waren echt super dicht bij dat ik mezelf soms niet durfde te bewegen omdat ik ze niet wilde aanraken. Ik had grote regenboog vissen gezien die van het koraal leken te eten, tot hele kleine felle visjes tot aan vissen met de gekste strepen. Het was echt super mooi. Na het snorkelen gingen we naar een restaurantje op Koh Tao waar we lunch kregen. Vervolgens vertrokken we richting Koh Nang Yuan. Hier waren Nick en ik naar een viewpoint geklommen. Vanaf boven zag je 3 eilanden met elkaar verbonden door middel van een strook strand. Dit was erg mooi. Eenmaal beneden waren we met mijn ouders nog gaan snorkelen. Hier leek het water nog helderder. Je kon zelfs meters diep je eigen schaduw zien op het witte zand in het water. Na een leuke dag op de zee vaarden we weer terug. De boot stopte in principe bijna recht voor ons hotel waardoor we terug konden lopen. We hadden nog even aan het zwembad gelegen. In de avond hadden we een hapje gegeten bij ons hotel. Dit was echt super mooi. We kregen een plekje voor het zwembad waardoor je tussen de palmbomen zat te eten met het uitzicht op het strand en de zee. In de avond hadden we wat foto’s van onze reis bekeken.

Woensdag 20 mei hadden we weer een heerlijk dagje gerelaxt met iedere dag een verzorgd ontbijtje, een kamer die schoon werd gemaakt, heerlijk weer en een super mooi zwembad aan het strand. In de avond waren we naar een vissersdorpje gegaan. Dit was een super leuk en gezellig plaatsje. Allemaal kleine straatjes met winkeltjes en restaurantjes. We waren bij een restaurantje gaan eten waar je op het strand kon gaan zitten. Ik had nog nooit op het strand aan de zee gegeten. Met een schop kwam hij je stoel stevig ingraven haha. Het eten was heerlijk.

Donderdag 21 mei hadden we weer een lekker dagje gerelaxt. Nick en ik kwamen steeds meer bij van het vele reizen. Nu was alleen onze motivatie om het weer op te pakken ook aan het weggaan. Doordat we nu zo’n rust hadden en vakantie gevoel vonden we het maar een zwaar idee om alles weer op te pakken. Dit doordat je een tijdje stil hebt gezeten en ook doordat ik mijn ouders weer had gezien. In de avond waren we bij een pizzeria in de buurt wat gaan eten. Daarna begon het super hard te regenen. Echt een stormbui. Toen het wat minder leek te zijn renden we snel terug naar ons hotel.

Vrijdag 22 mei was het ons laatste dagje in het resort. Nick en ik zouden nog een nachtje blijven slapen zodat wij langer konden blijven en mijn ouders bij ons nog konden douchen en hun spullen kwijt konden. We hadden de hele dag nog lekker bij het zwembad gezeten. Rond 20.00 uur werden mijn ouders opgehaald om naar het vliegveld te gaan. Ik vond dit best moeilijk en raar. Ik vond dit afscheid denk ik zelfs moeilijker als toen ik in februari ging. Dit kwam denk ik doordat je elkaar na een hele lange tijd weer ziet, het gezellig hebt en dan na 6 dagen eigenlijk alweer afscheid moet nemen. Nadat ik ze had uitgezwaaid gingen Nick en ik met een dubbel gevoel een hapje eten. We vonden het moeilijk om het reizen weer op te pakken. Doordat we mijn ouders hadden gezien miste Nick zijn ouders ook nog meer. We hadden die avond een filmpje gekeken op onze kamer om onze gedachten even te verzetten. We waren om 22.00 uur naar beneden gegaan om te kijken of we mijn ouders konden zien opstijgen. Dit konden we aan de voorkant van het hotel zien. Vervolgens zagen we ze aan de achterkant van het hotel bij het strand verder vliegen in de verte.

Zaterdag 23 mei waren we rond 07.30 uur gaan ontbijten. Ik vond het wel raar om te ontbijten op de plek waar we alle dagen met mijn ouders hadden ontbeten. Nu wilde ik hier, ondanks de luxe, ook gewoon weg. We waren rond 08.00 uur naar de pier gelopen waar we met een organisatie naar Phuket zouden gaan. Rond 09.00 uur vertrok de boot richting het vaste land. Daar aangekomen werden we door een busje opgewacht die ons naar Krabi zou brengen. Aangekomen op Krabi moesten we nog even wachten op de boot naar Phuket. Uiteindelijk vertrokken we rond 15.00 uur. Het uitzicht op Krabi vanaf de boot was erg mooi. Een soort Halong Bay maar dan in het klein. Allemaal kleine eilanden bergjes in het water. Na anderhalf uur varen kwamen we aan in Phuket. Vanaf hier hadden we een taxi gedeeld met een Maleisische jongen naar Patong, waar ons hotel lag. Ons hotel was echt super luxe en mooi en de ligging was perfect. En dat voor 10 euro. Het hotel lag in Patong waar het meest te doen was. We waren er meteen op uit gegaan om de omgeving te bekijken. Het leek op een drukke badplaats. Het had een walking street in de avond waar al het uitgaansgebeuren te beleven was. Dit met een klein sekstoeristisch tintje. Zo werd je, als je door de straat liep, 100x aangesproken voor een pingpong show en weet ik het wat nog meer. Ook zagen we veel oudere Westerse mannen met jonge Aziatische vrouwen lopen. De uitgaan straat was wel echt super groot. Overal grote clubs en bars. Ook was er een enorme shoppingmal. Nick wilde heel graag een keer Mac Dondalds eten dus dit hadden we gedaan. Vervolgens wilden we in eerste instantie gaan stappen maar ik was erg moe. Hierdoor hadden we besloten morgen te gaan.

Zondag 24 mei hadden we heerlijk uitgeslapen. Vervolgens waren we naar het strand geweest. Het strand stelde niet veel voor. Er waren geen ligbedjes en er was niet veel te doen. De omgeving daarentegen is wel mooi. We zaten in een baai en keken voor en achter ons op jungle. Ook waren er super hoge golven wat echt grappig was. Helaas begon het rond 16.00 uur te regenen waardoor we terug naar onze kamer waren gegaan. Toen we terugliepen zagen we evacuatie borden voor een tsunami. Phuket en waaronder vooral Patong is 11 jaar geleden erg hard geraakt door de tsunami. Op deze borden na zagen we daar niets meer van terug. In de avond waren we een hapje gaan eten bij een foodcourt. Dit is een soort Aziatische La Place idee maar waar je met coupons moet betalen die je van te voren koopt. Na het eten waren we wat drankjes gaan doen in de walking street. We waren begonnen bij een bar waar je op krukken zat in de vorm van een kont met een string. Op de bar waren allemaal Aziatische meiden aan het dansen in korte rokjes en shirtjes. Echt dansen was het niet want de meeste Aziatische meiden hier lijken geen gevoel voor ritme te hebben. Na een drankje in deze bar waren we naar een paar clubs gegaan. We vonden het erg gezellig en hadden het ook later gemaakt dan gedacht. Uiteindelijk waren we om 04.00 uur thuis.

Maandag 25 mei had ik een hele erg kater. Mogelijk kwam dit door een gratis tequila shotje die we gisteren gekregen hadden. Tequila heb ik al afgezworen sinds mijn 18e of zo en sinds dien ook nooit meer gedronken. Dit met een rede natuurlijk. Nu dacht ik die reden gisteren wel even aan de kant te kunnen zetten. Waarom? Geen idee! Met als vervolg dat ik de hele nacht/ochtend ziek ben geweest en vandaag met een dikke kater rondliep. Gelukkig had Nick ook een kater waardoor we het allebei lekker rustig aan hadden gedaan. We hadden uitgeslapen en onszelf getrakteerd op subway. In de avond waren we naar de film Tomorrowland in de bioscoop geweest. Dit was echt weer een luxe bioscoop die hier overigens in bijna alle shoppingmalls in Azië zitten. De films zijn super goedkoop en de bioscopen bijna altijd leeg. Ik snap niet waar ze het van doen. Voordat de film begon kwam er een welkomstlied waarin werd gevraagd om op te staan voor de koning. Iedereen ging staan en je zag een kort filmpje waarin de koning geëerd werd en beelden van de koning zelf. Ik vond dit heel erg bijzonder en dit deed wel iets met mij. De mensen houden hier echt van hun koning en deze saamhorigheid voelde ik helemaal in de bioscoop. Na de bioscoop had Nick mij nog meegenomen voor een heerlijke massage. Dus onze katerdag was prima verlopen.

Dinsdag 26 mei regende het de hele dag. Hierdoor hadden we niet veel gedaan. We hadden een vlucht geboekt naar Kuala Lumpur voor 31 mei. Vervolgens waren we gaan kijken hoe we het beste morgen naar Koh Phi Phi konden. In de avond wilde ik mijn haren laten verven zodat ik een niet te grote uitgroei zou krijgen in mijn laatste weken. De laatste keer was alweer in Ho Chi Minh City geweest begin april. Ik had, dacht ik, in de shoppingmall een redelijke kapper gevonden waarvan leek dat ze professioneel met mijn haren konden omgaan. Dus eenmaal bij de kapper gaf ik aan dat ik mijn uitgroei dezelfde kleur wilde laten verven en of dit mogelijk was. Dit was geen probleem. De verf werd gemaakt en ze gingen meteen aan de slag. Het leek er prima uit te zien alleen het enigste wat me niet lekker zat was dat niet alleen mijn uitgroei in de verf ging maar ook gewoon 5 cm van mijn normale haren leek mee te nemen. Dit zat me niet helemaal lekker. Ik raakte ook een beetje in paniek. Tijdens het uitwassen en föhnen kwam ik er dus ook achter dat de kleur veel lichter was geworden. Sommige voorplukjes waren gewoon wit uitgeslagen. Ik was helemaal over de zeik. Toen ik het benoemde wilde ze het wel even “fixen”. Toen dacht ik jullie “fixen” helemaal niets meer. Dan moet er nog een keer verf overheen wat slecht is en weet ik hoe mijn haren er dan uit komen te zien. Ik voelde me deze avond flink kut. De moeder van Nick had aangeraden een pet te dragen en mijn haren goed met crèmespoeling te wassen zodat ze niet afbraken. Het is niet het einde van de wereld en volgens Nick is het niet lelijk maar ik baalde er wel van dat ze best een groot stuk van mijn haren lichter hadden gemaakt. Enfin na de kapper waren we een hapje gaan eten, een pet gaan scoren en vervolgens lekker ons bedje ingedoken.

Woensdag 27 mei werden we rond 09.15 uur opgehaald om richting de pier te gaan. Rond 10.00 uur vertrokken we met een boot richting Koh Phi Phi. We kwamen rond 11.30 uur aan op Koh Phi Phi. Het eiland was echt super mooi om aan te komen. Je zag witte zandstranden, jungle en dan waar er gebouwd was. Het eiland was helemaal volgebouwd, ze waren nog steeds aan het bouwen en het stonk er heel erg. Dit doordat ze denk ik de riolering en afvalverwerking niet onder controle hebben op het kleine eiland. Koh Phi Phi is ook erg hard geraakt door de tsunami. Hier zagen we ook vrij weinig van terug. Alleen tijdens het snorkelen zagen we dat het koraal erg beschadigd was wat mogelijk wel hierdoor was gekomen. Ook stond er een herdenkingsgebouw voor de tsunami en evacuatie borden voor een nieuwe. We hadden een guesthouse geboekt waar we uiteindelijk maar 1 nachtje wilden blijven. Dit doordat er muggen door grote gaten van het raam heen konden. Toen we onze spullen hadden neergezet waren we naar het viewpoint gelopen. Dit was een hele klim maar bovenaan het eiland keek je uit over bijna heel Koh Phi Phi. Dit was erg mooi. Ook kon je nu begrijpen waardoor Koh Phi Phi zo volgebouwd was. Koh Phi Phi is namelijk best een groot eiland maar heeft maar een hele kleine strook wat bewoonbaar is. En deze strook heeft aan beide kanten zee. In de avond hadden we een pizza gegeten en vervolgens een potje bierpong met een cocktail gedaan.

Donderdag 28 mei waren we naar een nieuw en beter guesthouse gegaan. Nadat we ontbeten hadden waren we naar het strand gegaan. Hier hadden we een kajak gehuurd en waren naar monkey beach gegaan. Dit vond ik persoonlijk één van de mooiste stranden die ik ooit gezien heb. Dit doordat toeristen vooral met een boot in de zee lagen te snorkelen, er bijna niemand op het strand was, het strand onbewoond was, je een strook strand had en daarachter alleen maar jungle, het wit zand was, een helder blauwe zee had en je een super mooi uitzicht had op grote rotsen in de verte. Ik vond het heerlijk om hier te liggen en te relaxen. Op dat moment had ik er wel willen wonen. Wat een mooie plek en wat gaf dat een fijn gevoel. We hadden ook snorkels gekregen van de eigenaar van het guesthouse. Tijdens het snorkelen zagen we dat het koraal erg beschadigd was. Wel zagen we wat schattige visjes die we ook al in Koh Tao hadden gezien. Vervolgens wilden we nog naar een ander strand kajakken wat geen succes was. We moesten tegen de golven in wat best zwaar was. Hierdoor wilde ik uiteindelijk terug. Eenmaal terug hadden we nog even op het strand gelegen. Echter vond ik dit strand niet zo mooi en het water maar vies. In de avond hadden Nick en ik nog een potje bierpong met een cocktail gedaan. Daarna hadden we op het strand nog wat gedronken waar allemaal vuurshows werden gehouden. Deze werden hier iedere avond overigens bij verschillende clubs gehouden. Dit was totaal niet veilig en Nick en ik bleven ons hierom verbazen. We zagen soms fakels vallen op mensen en situaties waar het net goed ging. Alle dronken Engelse leken dit wel grappig te vinden maar wij bleven er maar veilig uit de buurt.

Vrijdag 29 Mei moesten we er vroeg uit omdat we een hele dag met een boot weggingen. We gingen verschillende strandjes en eilanden rond Koh Phi Phi verkennen. Als eerste vaarden we met een boot richting Maya Bay. Je kon met een kajak naar het strand. Nick en ik zagen meteen dat het super druk en toeristisch was en kozen als enigste ervoor om niet te gaan. We hadden snorkels gepakt en waren bij de rotsen gaan snorkelen. We zagen echt super veel visjes. Ook echt super mooie. Na een uur gingen vaarden we verder naar een plek waar je ook mooi kon snorkelen. Nick en ik zagen dit keer een zee aal zich verstoppen onder ons. Deze was echt super groot en had scherpe tanden. Ook al was hij waarschijnlijk banger voor ons iedere keer dat hij uit de rots leek te komen zwommen we snel weg. Ook zagen we een dikke ronde bruine vis met stekels die je alleen in super luxe aquariums ziet. En we zagen een waterslang over de grond glijden. Deze was fel blauw met zwarte strepen. Na een uur vaarden we weer verder. Tijdens het varen hadden we een Engels stel leren kennen die een halve dag op de boot gingen. Toen wij lunch kregen gingen zij van de boot. We hadden afgesproken in de avond wat te gaan drinken. Na de lunch gingen we naar Monkey island waar wij gisteren al geweest waren. Daarna naar Bamboo island. We waren met een kajak naar het strand gegaan. Dit was echt super toeristisch. Wij waren de hoek omgelopen van het eiland waar gewoon niemand was. Nick en ik snapten niet dat van de 200 mensen die hier waren niemand anders bedacht had uit de drukte te gaan. Nu hadden Nick en ik echt een onbewoond eiland voor 2. Het was prachtig. Ik vond die van gisteren al geweldig maar dit was helemaal een Expeditie Robinson gevoel. Het water was helderblauw, witte zandstranden, bruine mooie rotsen in het water, achter het strand alleen maar mooie groene jungle en het enigste wat je hoorde was de golven en de wind. Wat een plaatje! Een echt bounty gevoel. Na het Bamboo island waren we naar het shark point gegaan waar je schijnbaar haaien kon zien zwemmen. Nou hier paste ik voor. Ik hou niet van haaien en haaien houden niet van mij. Of houden eigenlijk wel van mij als ze me willen opeten. Wij waren gaan snorkelen bij de boot. De man gooide rijst in het water waar de platte gestreepte visjes die we in Koh Tao hadden gezien op afkwamen. Maar dan in duizenden. We waren omringt door duizenden vissen. We voelden ze tegen ons aanzwemmen en ze waren centimeters bij ons vandaan. Dit was best eng maar ook heel bijzonder. Vervolgens zagen we op zee de zonsondergang wat echt een prachtig plaatje was. Terug op het eiland waren we meteen gaan eten. We hadden een overheerlijke all you can eat barbecue gedaan. Daarna ons opgefrist en nog een drankje gedaan met het Engelse stel wat heel erg gezellig was. Op het strand was het ondertussen één grote strandparty met harde muziek en dronken mensen. Dit was leuk om te zien.

Zaterdag 30 mei moesten we er rond 08.00 uur uit omdat we de eerste boot terug naar Phuket wilden hebben. We waren best wel moe doordat we het gisteren iets later hadden gemaakt dan we hadden gewild. We hadden snel wat ontbeten en vertrokken rond 09.00 uur met de boot richting Phuket. Aangekomen in Phuket waren we nog even gaan liggen. Vervolgens wilden we wat gaan eten. Alleen het regende echt super hard. Het regende zo hard dat het water nergens naar toe kon. Hierdoor stond de hele straat blank. Alle kakkerlakken kwamen boven drijven. Wat een goed teken was want dan waren ze dus ook verdronken. Maar om wat te gaan eten moesten we dwars door dit water heen waar we bijna tot aan onze knieën instonden. Na een uur was al het water al weggetrokken. In de avond waren we weer naar de bioscoop geweest. Dit keer naar de film San Andreas wat een super gave film was.

Morgen vertrekken we al vroeg richting het vliegveld om vanaf daar naar Kuala Lumpur te vliegen. We zijn benieuwd naar wat we van Maleisië vinden.

Liefs,
Nick en Suzan

  • 03 Juni 2015 - 17:39

    Lukas:

    Hey piepeltjes,
    Laat ik nou eens de eerste zijn die reageerd :-).
    Ook wij hebben genoten van de dagen met jullie op Koh Samui en wat hebben we gelachen. Vliegtuigen spotten is toch wel heel leuk, hé Nick, maar je biertje had je verdiend,
    jonghuh! ;-). Het afscheid vonden wij ook vreemd, we hadden het gevoel jullie achter te laten, maar wie liet nu wie achter? In de taxi moest ik toch wel even een traantje laten en op het vliegveld van Koh Samui toen Suzan een berichtje naar mama stuurde. De mensen om ons heen zaten mij dan ook heel bezopen aan te kijken, maar "scheelde" mij niks, wahah.
    Als ik alles lees, wordt ik gewoon moe en waarom, omdat wij 2 weken vanuit de koffer hebben geleefd en jullie dit nu al bijna 4 maanden doen. Respect hoe jullie dit allemaal alleen voor elkaar krijgen, boot, trein, vliegtuig, taxi en te voet en dat allemaal met die bepakking. Het waren voor jullie wel ontspannende dagen, eerst Koh Samui toen Pukhet en Koh PhiPhi, maar wel lekker rustig en genieten. Nu weer door naar Indonesië en vollop genieten van de landen en steden, die jullie gaan bezoeken. Ik ben benieuwd wat jullie van Indonseië gaan vinden, zeker in vergelijk tot de andere landen. Ik heb begrepen dat jullie geen haaien gezien hebben. Als je die tegen waren gekomen, dan waren ze zich vast en zeker de barste geschrokken van de witte lokken in Suzan haar haren, wahahaha. Groeit er vanzelf weer uit, duurt effe, maar dan heb je ook wat.
    Ik zeg HOUDOE, geniet er van en verlies elkaar niet uit het oog.
    Dikke X, Papa

  • 03 Juni 2015 - 19:26

    Miriam:

    Ha Nick en Suzan,

    Thailand is inderdaad een soort van "Nederland" met al het gemak en comfort en dat voor een laag budget in Azië! Maarrrr waarschijnlijk gaan jullie ontzettend genieten van de eenvoud, natuur en cultuur in Indonesië ;-)

    We horen het graag....

    Grtzz Miriam

  • 03 Juni 2015 - 21:04

    Paul En Suzanne:

    Hoi lieve schatten,

    Wat leuk om weer al die mooie ervaringen van jullie te lezen.
    fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad met je ouders.
    Lijkt me zo mooi om te snorkelen met al die vissen (al hou ik niet zo van vissen) haha.
    Geniet ervan en heel veel plezier in Indonesië.
    Jullie kaartje staat hier in de huiskamer hihi.

    Xxxx Paul en Suzanne

  • 03 Juni 2015 - 23:04

    Marcel:

    Hoi saampjes,

    wat een lap tekst weer, wat een verhaal. Ik ben nu al alle namen van de plaatsen waar jullie zijn geweest alweer vergeten. Verder is het fijn om te lezen dat het gezellig was met Lukas en Marian, pff jaloers. We gaan a.s. zaterdag er naar toe om de verhalen te horen (tijdens de CL finale).

    Veel plezier in Indonesie

    Gr en xxx pap

  • 04 Juni 2015 - 00:13

    Marian:

    Hey schatten,
    Wat leuk om dit verslag te lezen, wat een gedeelte met ons is geweest. Ik zie weer alles voorbij komen en wat was het leuk en gezellig. Mooi dat jullie nog meer eilanden hebben gezien en van hebben genoten. Jullie reis is zo geweldig, vooral nu ik al meer foto's gezien heb en jullie verhalen gehoord. Toch tel ik ook de dagen nu af hoor. Maarmwerst gaan jullie nog genieten van Indonesie; ben benieuwd hoe jullie dat weer gaan beleven.
    Dikke XX

  • 04 Juni 2015 - 14:46

    Ellie:

    Hoi Nick en Suzan
    Wat fijn dat jullie hebben kunnen genieten met Lukas en Marian. Zaterdag zullen wij jullie knuffels op gaan ophalen bij hun. Het snorkelen lijkt me prachtig. Genieten van de onderwaterwereld.
    De foto's zijn weer geweldig. Het gemis is groot maar gelukkig zijn we aan het aftellen.
    Nu nog benieuwd naar jullie avonturen in Indonesie. Dus kom maar op met jullie verhalen kan niet wachten. xxxxxx
    mama

  • 05 Juni 2015 - 18:34

    Christien:

    Lief stel samen!
    Het doet me heel goed te lezen hoe jullie aan elkaar gewaagd zijn met jullie globetrotter-avonturen. De mooie en minder mooie momenten delen samen en acuut naar oplossingen zoeken als het even tegen zit.
    Dat is teamwork!
    Heb weer genoten van jullie verslag. De dagen met Lukas en Marian waren geweldig, had al foto's gezien en verhalen gehoord. Kan me voorstellen dat het dan weer even helemaal weer omschakelen is als jullie verder gaan en zij naar huis,van allebei de kanten even slikken. maar dat heeft maar even geduurd, voordat jullie de draad weer oppakten.
    Geniet verder samen, van vooral het al het mooie! En van dit avontuur samen!
    Liefs, Christien


  • 07 Juni 2015 - 19:25

    Henk Jacobs :

    Hallo globe trekkers
    Weer genoten van jullie belevenissen en verhalen
    ik had het best ook mee willen maken lijkt me geweldig
    maar ik kom niet bij oma weg
    Nog veel plezier en wij zien jullie nu snel
    Oma en opa

  • 08 Juni 2015 - 16:26

    Oma Ida Opa Kees.:

    Hallo Susan en Nick,
    Wat genieten jullie toch van je vacantie. Ik hoor van jullie mam dat je nu in Sumatra bent. Ik heb op de computer gekeken omdat diverse namen in Indonesie anders geschreven worden als vroeger. Puntjakpas heet nu Puncak Pass en als je tijd hebt kun je ook naar de botanische tuinen in Cibodas bij Bogor. Als je in Bandung komt is er een stukje Nederland waar het kerkhof is van de gesneuvelde militairen. Heel veel groeten en verder nog een fijne reis.
    Oma Ida opa Kees.

  • 16 Juni 2015 - 00:13

    Aniek:

    Hey vriendjes,

    Wat een leuk verhaal zeg. Het lijkt me inderdaad heel dubbel als je dan weer afscheid moet nemen van je ouders. Ik ben nog niet aan jullie volgende verslag toe gekomen, maar waarschijnlijk was het dubbele gevoel na een paar dagen wel weer weg. Ik blijf het steeds super bijzonder vinden dat jullie dit met zijn tweeën doen. Jullie maken zo veel mee en zien zoveel bijzondere dingen. Dat is echt iets wat niemand jullie meer afneemt en ook iets wat niemand jullie zo snel zal nadoen. Zo bijzonder! Nou geniet van jullie laatste weken. Als jullie terug zijn staat de sushi date al gepland (sorry Nick, girls only hihihi). Heb er zin in!! Kan niet wachten jullie weer te zien en te spreken over alles xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick en Suzan

Actief sinds 15 Jan. 2015
Verslag gelezen: 863
Totaal aantal bezoekers 25795

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 15 Juli 2015

Backpacken in Zuidoost-Azië

Landen bezocht: